Eetpunt Grathem van start gegaan op 15 januari 2014

Wij mogen spreken van een geslaagde start van het “Samen Tafelen in de BMV in Grathem” Dankzij de financiële ondersteuning van Wonen Limburg en de geweldige medewerking van onze horeca-exploitant Geraats, ging woensdag 15 januari het “Samen Tafelen in Grathem” van start. Joost van der Stappen, kernwethouder van Grathem, en Paula Boonen, kerncoördinator van de Gemeente Leudal, openden de eerste bijeenkomst. De voorzitter van de Dorpsraad sprak zijn waardering uit over dit project en wenste de vrijwilligers veel succes met de organisatie van de nog geplande bijeenkomsten. Maar liefst 27 gasten namen deel aan de maaltijd die werd bereid door 9 vrijwilligsters uit Grathem, deze eerste keer ondersteund door Resi Cuppen van het Eetpunt uit Kelpen-Oler. Na een heerlijk 3-gangen diner vormden een kopje koffie met een, speciaal door Evelien Berden gemaakt  cupcakeje met de tekst „Samen Tafelen‟, de afsluiting van deze maaltijd. Complimenten van de gasten waren er in overvloed! Er werd zelfs al ingeschreven voor de volgende maaltijd. De Seniorenvereniging zorgde voor de muzikale omlijsting tijdens deze eerste toch wel feestelijke bijeenkomst: Theo Peters uit Horn vermaakte de gasten met eigen en bekende liedjes. Er werd nog lang nagetafeld, wat ook de bedoeling was. Het vrijwillige kookteam ging dan ook met een zeer tevreden gevoel naar huis. De al geplande data voor het samen tafelen in 2014 zijn; 12 februari, 12 maart, 9 april, 14 mei, 11 juni, 9 juli, 13 augustus, 10 september, 8 oktober en 12 november 2014. U kunt zich aanmelden door het formulier “Samen tafelen in Grathem” in te vullen De kosten bedragen €7,50 per persoon.