Wil jij het verschil maken? Leer reanimeren!

In Nederland krijgt jaarlijks 1 op de 1000 inwoners een circulatiestilstand. In een gebied als Limburg, met meer dan 1,1 miljoen inwoners, zijn dat er dus meer dan 1000 per jaar. Uit statistieken blijkt dat de meeste circulatiestilstanden thuis, in de vertrouwde woonomgeving plaatsvinden. Het gaat hierbij om bijna 80% van alle gevallen.

In Grathem en Kelpen-Oler zijn al veel vrijwilligers aangemeld die bij een alarmering via een sms worden gewaarschuwd en dan zo snel mogelijk naar het slachtoffer kunnen gaan om de tijd tot professionele hulp gearriveerd is te overbruggen en daarna de professionele hulp eventueel te assisteren. Toch zijn we nog op zoek naar nog meer vrijwilligers.

Op donderdag 11 september wordt er om 19.30 uur in BMV de Nassaurie in Grathem een voorlichtingsavond gegeven van Hart voor Leudal. Wij bevelen deze avond van harte aan.

Voor meer informatie en aanmelding zie bijgevoegd document.