Samen Tafelen neemt afscheid van Ina Pennekamp

“Samen Tafelen”neemt afscheid van initiator en organisator Ina Pennekamp.

Op 15 januari 2014 zijn acht vrijwilligers onder de bezielende leiding van Ina Pennekamp  van start gegaan met het Samen Tafelen in Grathem. Voorafgaande aan deze start heeft Ina financiële ondersteuning weten te claimen bij een aantal sponsoren. Maar liefs 27 gasten namen deel aan deze 1e bijeenkomst van Samen Tafelen. Veel lof was er over de kwaliteit van het 3 gangen diner. In de afgelopen 3 jaar hebben de vrijwilligers 33 keer gekookt en de gasten aan het “Samen Tafelen” steeds weer opnieuw weten te verassen. De deelname is nog steeds op het zelfde niveau gebleven. In 2015 heeft onze burgemeester, Arno Verhoeven, ook zelf kunnen ervaren hoe het is om voor deze mensen te koken, een heuse kok is aan hem verloren gegaan. Hij heeft persoonlijk ervaren met welke passie de vrijwilligers hun taak vervullen en hoe de gasten genieten van een heerlijke maaltijd en het gezellig samen zijn.

Vanwege persoonlijke omstandigheden heeft Ina in september van dit jaar aangegeven dat ze wil gaan stoppen met het “Samen Tafelen”. Op 9 november hebben de vrijwilligers in het bijzijn van de gasten Ina bedankt voor haar geweldige inzet en prettige samenwerking in de afgelopen 3 jaar. Onder een geweldig applaus werd Ina een boeket bloemen overhandigd.

Ik, Theo Rittersbeek voorzitter van de Dorpsraad Grathem” wil Ina hartelijk dank zeggen voor haar geweldige inzet voor dit project, zonder haar vasthoudendheid en inzet was het nooit zover gekomen. Ina heeft samen met haar vrijwilligers een geweldige bijdrage geleverd aan de doelstelling van de Dorpsraad, “De leefbaarheid behouden en daar waar mogelijk versterken”. Ik wil Ina en haar team van vrijwilligers dan ook namens de Dorpsraad Grathem hartelijk dank zeggen voor de getoonde inzet en gedrevenheid waarmee ze de mensen steeds weer hebben weten te binden. Ook een woord van dank aan Judith en Ron die belangeloos de keuken van de Nassaurie ter beschikking stellen.

In de maand december is er geen “Samen Tafelen”. Natuurlijk gaan de vrijwilligers ook in 2017 door met het verzorgen van maaltijden. Er is een duidelijke behoefte aan dit maandelijks samen zijn. Er is veel lof en waardering en dat geeft de vrijwilligers ook de kracht en de zin om met dit geweldige project door te gaan.

Op 11 januari 2017 is er weer een “Samen Tafelen” schrijf die datum al vast in uw agenda.

De vrijwilligers wensen iedereen, maar vooral onze gasten en sponsoren van het afgelopen jaar, hele fijne Kerstdagen en een gelukkig, maar bovenal gezond Nieuwjaar toe.