JongNL winnaar Kern met Pit

JongNL Grathem is zaterdag 19 januari uitgeroepen tot de winnaar van Kern met Pit Limburg. De realisatie van de bouw van het nieuwe Jeugdhuis werd zowel door de jury als het publiek verkozen tot het meest waardevolle project van het afgelopen jaar.

Het Jeugdhuis Grathem is een multifunctioneel gebouw dat tot stand is gekomen door en met medewerking van een groot aantal vrijwilligers er zijn ongeveer 12.000 vrijwilligersuren in gaan zitten.

Als provinciaal winnaar mag JongNL Grathem de provincie vertegenwoordigen bij de landelijke prijsuitreiking in de Tweede Kamer in Den Haag. Het project is een van de twaalf genomineerden voor de titel 'beste Kern met Pit van Nederland'.

De Stichting Dorpsraad Grathem spreekt haar waardering uit voor de vele vrijwilligers die kosten nog moeite gespaard hebben om dit prachtige gebouw te realiseren. Zoals u wellicht weet is een van de doelstellingen van de Dorpsraad “de leefbaarheid te behouden en waar mogelijk te verbeteren” Met dit realisering van dit gebouw is een enorme impuls gegeven aan deze doelstelling. Als Dorpsraad hebben wij al vaker geroepen “als je iets wilt moet je er wel iets voor doen” Dit project moge een voorbeeld zijn voor anderen, JongNL Grathem wij zijn trots op jullie.