één goede doelen collecte ook in Grathem

Goede doelen actie: één collecte.

Ook in Grathem willen we in navolging van nog zeven andere kernen in Leudal deze uitdaging aangaan.

De dorpsraad is op verschillende manieren benaderd om te participeren in de goede doelen week. Graag werken we hieraan mee en het doel is toe te werken naar één collecte voor de landelijke acties in 2016. Het aantallen collectanten loopt gestaag terug en het wordt steeds moeilijker vrijwilligers te vinden voor deze dankbare klus. Lokale acties van verenigingen en instellingen uit ons eigen mooie dorp gaan gewoon door zoals u gewend bent.
Het voordeel voor u als burgers is dat u niet enkele malen per jaar geconfronteerd wordt met collectanten, welke dit overigens met enthousiasme doen. U hoeft slechts een keer per jaar in actie te komen. In het kort komt het erop neer dat u een formulier invult met de bedragen per goed doel. Het totaal bedrag doet u in een enveloppe welke door een collectant wordt opgehaald. De rest wordt verder door een nog te vormen werkgroep afgehandeld en de gelden worden verdeeld over de goede doelen.

Maar zover is het nog niet. Als dorpsraad hebben we al een redelijk overzicht van vrijwilligers die zich inzetten als collectant echter we willen niemand vergeten en zodoende deze oproep aan alle collectanten en coördinatoren van de landelijke goede doelen in Grathem zich bij de dorpsraad te melden via een mailtje naar Marc Gelissen (mg-dorpsraad@live.nl
Ook kunt u zich telefonisch melden via het nummer  0475-453134. Graag willen we dan medio september de aftrap maken voor de goede doelen week 2016.

De burgers van Grathem zullen we via onze website en De Klepper en 1Leudal op de hoogte houden van de ontwikkelingen.