JongNL Grathem

Al meer dan 65 jaar niet meer weg te denken uit de belevingswereld van de Grathemse jeugd. De club heeft zo’n 160 leden en ruim 60 leiders en leidsters.

Bijna alle leiders zijn als lid begonnen bij JongNL en weten dus als geen ander waar het bij deze jeugdvereniging om draait. Alle stafleden doorlopen een uitgebreid opleidingstraject binnen de eigen afdeling om zich het methodisch jeugdwerk van JongNL eigen te maken. Daarnaast volgen ze geregeld cursussen en workshops, waarin zaken als veiligheid of het voorkomen van pestgedrag centraal staan. Zo zorgen deze leiders en leidsters niet alleen iedere week voor een geslaagd programma, maar staan ze ook garant voor een veilige en betrouwbare speelomgeving voor de kinderen.