Kees van der Ham onderscheiden tijdens Galazitting Foekepotters

Kees van der Ham ons (voormalig) lid van de Werkgroep Buitengebied, is tijdens de Galazitting van de Carnavals vereniging de Foekepotters op 26 februari 2017 onderscheiden. Kees kreeg deze onderscheiding voor het vele werk dat hij voor de gemeenschap van Grathem heeft gedaan. Kees heeft vanaf  de start van de Werkgroep Buitengebied zijn inzet getoond op velerlei gebied. Niet alleen door allerlei ideeën te genereren maar door zijn fysieke inzet deze ideeën ook uit te voeren. Kees heeft aangegeven na 10 jaar deelgenomen te hebben aan de Werkgroep Buitengebied het wat rustiger aan te willen gaan doen. Kees van harte dank voor jouw inzet!
Einde 2016 heeft de Werkgroep Buitengebied een tweetal bomen geplant. Omdat we hebben deelgenomen aan de actie Eeuwige Vrijgezellen van de stichting IKL, kregen we twee boompjes. Ze zijn geplant in de buurt van de Bosstraat. De bedoeling is dat er meer alleenstaande bomen komen waar vogels in kunnen verblijven als tussenstation om van de ene plek naar de andere plek te willen vliegen. Tevens zijn solitaire bomen, zoals IKL ze noemt, een aanwinst voor het landschap en een bevordering van de biodiversiteit, omdat er diverse insecten in huizen die weer voedsel vormen voor vogels.
Van de gemeente heeft de Dorpsraad Grathem 500 bloembollen gekregen voor het opfleuren van de omgeving. De bloembollen zijn geplant op het veldje bij de Koelenterhofstraat/Lindestraat.