Kermisconcert - Severinusmis - Grathem 2016.

De gezelligste najaarskermis van midden-Limburg komt er weer aan:  Grathem kermis!  Op 22, 23, 24 en 25 oktober bruist het weer in Grathem.

Op zaterdagmiddag 22 oktober, verzorgt de jeugddrumband van Schutterij St. Severinus samen met de jeugdharmonie van St. Agatha in Preuverie de Nassaurie in Grathem, vanaf 15.00 uur een bijzonder kermisconcert.   Onder het genot van een glaasje fris, kopje koffie, thee, een stuk vlaai en (hopelijk) een lekker zonnetje aan de hemel wordt het genieten.

Na afloop van dit concert, rond de klok van 16.00 uur, zal de kermis op het nabijgelegen Nassauplein opengaan. Dus genoeg reden om te komen om daarna als eerste op de kermis te zijn!

Schutterij St. Severinus en Harmonie St Agatha nodigen iedereen uit om te komen kijken en luisteren. Ook kinderen die nog geen instrument spelen, zijn van harte uitgenodigd. Dit is een unieke kans om met een heleboel instrumenten van de drumband en harmonie van Grathem kennis te maken! De toegang, die is voor iedereen geheel gratis.

Sjöttemès - Severinusmis

Al vanaf het jaar 1647 wordt in de prachtige kerk van Grathem de feestdag van de Heilige St. Severinus, patroon van onze parochie Grathem en Schutterij St. Severinus groots gevierd met een plechtige kerkmès. Pastoor was Petrus Houtvens die in Grathem van 1635 tot 1650 de H. Missen voordroeg.
Deze kerk-inwijdingsdag is Schutterij St. Severinus tezamen met de bevolking van Grathem tot op heden blijven vieren.

Dit jaar op zaterdag 22 oktober (kermiszaterdag) beleven we voorafgegaan door Z.E.H. Pastoor Marcus Vankan weer zo’n feestelijke viering.
De aanvang van deze H. Mis is om 19.00 uur.

De H. Mis, t.i.v. de levende en overleden leden van Schutterij St. Severinus zal muzikaal opgeluisterd worden door de drumband en jeugddrumband.
Na afloop volgt traditiegetrouw het bezoek aan de begraafplaats waar oud-leden van de Schutterij herdacht worden.

Iedereen is van harte uitgenodigd deze twee bijzondere activiteiten in Grathem bij te wonen!