Galazitting

De “gala-zitting” is een uniek stuk folklore, welk in zoverre ons bekend, nergens in Limburg op eenzelfde wijze inhoudelijk gestalte wordt gegeven. Op deze zitting worden personen, welke zich gedurende het afgelopen jaar verdienstelijk hebben gemaakt voor de Grathemse gemeenschap en het Grathemse verenigingsleven in het bijzonder, door middel van een onderscheiding in de bloemetjes gezet. Het stimuleert hen en anderen de gemeenschap leefbaar te houden. Tevens is er gedurende deze zitting ruimte voor enkele leden van de carnavalsvereniging om op ludieke wijze aan het college van B&W een aantal gemeentelijke knelpunten aan te geven die hen het afgelopen jaar zijn opgevallen. Het college van B&W krijgt hierna de mogelijkheid hierop te reageren. De gala-zitting begint carnavalszondag om 14.00 uuur bij Café-zaal Geraats. Kom gerust eens kijken!

Organisatie: